SUPERVISIÓN 21

ISSN 1886-5895

Vol. 71 No. 71 (2024): JANUARY 2024
RESEÑAS

REVIEW MINISTERIO DE EDUCACIÓN, FORMACIÓN PROFESIONAL Y DEPORTES (2023): PISA 2022. “PROGRAMA PARA LA EVALUACIÓN INTERNACIONAL DE LOS ESTUDIANTES. INFORME ESPAÑOL” (PROGRAM FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT. SPANISH REPORT). MADRID, INEE.

Ángel Ocaña Díaz
(Comunidad de Madrid). Inspector de educación. Diploma de Estudios Avanzados (UCM). Licenciado en Historia y Ciencias de la Música (UCM). Diplomado en Maestro, especialista en Educación Musical (UCM).

Published 2024-01-31

How to Cite

Ocaña Díaz A. (2024). REVIEW MINISTERIO DE EDUCACIÓN, FORMACIÓN PROFESIONAL Y DEPORTES (2023): PISA 2022. “PROGRAMA PARA LA EVALUACIÓN INTERNACIONAL DE LOS ESTUDIANTES. INFORME ESPAÑOL” (PROGRAM FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT. SPANISH REPORT). MADRID, INEE. Supervisión 21, 71(71). https://doi.org/10.52149/Sp21/71.13

Abstract

The purpose of this text is to synthesize the data extracted from the PISA 2022 Report. To do this, first of all, a brief introduction is showed about the purpose of this international comparative evaluation. Subsequently, the most relevant aspects of each of the sections of the Spanish Report are presented. Finally, as a summary, the most relevant conclusions of said report are reflected.