SUPERVISIÓN 21

ISSN 1886-5895

Vol. 64 No. 64 (2022): Nº64 APRIL 2022
ARTÍCULOS

TOWARDS A MANAGEMENT MODEL BASED ON PROFESSIONAL COMPETENCES: EDUCATIONAL INSPECTION OF ANDALUCIA

Manuel Jesús Sánchez Hermosilla
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía
Manuela María Robles Chacón
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía
Manuel Zulueta Castañeda
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía
José Francisco Pérez Aguilar
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía
Rosa Pérez Galafate
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía
Antonia Aguilar Rayo
Equipo de Inspección General de Educación Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía

Published 2022-05-01

Keywords

  • gestión por competencias profesionales,
  • competencias específicas,
  • competencias generales o transversales,
  • procesos operativos,
  • evaluación 360 o
  • professional competence,
  • management,
  • specific competences,
  • general or transversal competences,
  • operational processes,
  • 360o evaluation
  • ...More
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How to Cite

Sánchez Hermosilla M. J. ., Robles Chacón M. M., Zulueta Castañeda M., Pérez Aguilar J. F., Pérez Galafate R., & Aguilar Rayo, A. (2022). TOWARDS A MANAGEMENT MODEL BASED ON PROFESSIONAL COMPETENCES: EDUCATIONAL INSPECTION OF ANDALUCIA. Supervisión 21, 64(64). https://doi.org/10.52149/Sp21/64.3

Abstract

This paper aims to present a professional competence management model, born from the Andalusia Inspectorate of Education’s need to develop the General Action Plan for the 2019-2023 period. The goal of the model’s approach is to provide a useful tool that will allow for the Educational Inspectorate to become more dynamic and flexible as an organisation. To this end, it separates the organisation of work —Process Management— from the organisation of people — Professional Competence Management— while concurrently linking education inspectors as the sole protagonists of the development of the processes included in the General Action Plan and of the processes of change following the detection of needs and/or new demands regarding Andalusia’s Educational Inspectorate. It has been applied to civil servants who wish to enter the Educational Inspection Corps during the 2021-2022 academic year internships phase, and the results obtained will be used to derive the appropriate lines of progress.