SUPERVISIÓN 21

ISSN 1886-5895

Vol. 60 No. 60 (2021): Nº60 - ABRIL 2021
ARTÍCULOS

LOS PRINCIPIOS DEL DISEÑO UNIVERSAL DE APRENDIZAJE DEL ARTÍCULO 4.3 DE LA LOE, TRAS LAS MODIFICACIONES DE LA LEY ORGÁNICA 3/2020

Alberto Hontañón Talledo
Bio

Published 2022-03-31

Keywords

  • Alumnado, Diseño Universal de aprendizaje, diversidad, educación inclusiva, enseñanza, inspección de educación, neuroeducación.
  • Students, Universal Design of Learning, Diversity, Inclusive Education, Teaching, Education Inspection, Neuroeducation.

How to Cite

Hontañón Talledo, A. (2022). LOS PRINCIPIOS DEL DISEÑO UNIVERSAL DE APRENDIZAJE DEL ARTÍCULO 4.3 DE LA LOE, TRAS LAS MODIFICACIONES DE LA LEY ORGÁNICA 3/2020. Supervisión 21, 60(60), 64. Retrieved from https://usie.es/supervision21/index.php/Sp21/article/view/539

Abstract

DOI: https://doi.org/10.52149/Sp21/60.7

With the entry into effect of Organic Law 3/2020, of December 29, which modifies Organic Law 2/2006, of May 3, on Education, it appears in our legal system, for the first time in an organic law of education, the express mention of the principles of the Universal Design of learning in art. 4.3 of the LOE. For this reason, throughout the text we will review its origin, its essence, its meaning and its implications in the organization and function of education centres.