SUPERVISIÓN 21

ISSN 1886-5895

Consejo editorial y científico

DESCARGAR EN PDF

 

CONSEJO EDITORIAL/EDITORIAL BOARD

El consejo editorial tiene su sede en Madrid y está formado por los siguientes inspectores de educación:

The Editorial Board is based in Madrid and is made up of the following education inspectors:

 

  • M.ª Soledad Yelo Díaz. Editor en jefe de la revista/Editor in chief of journal. https://orcid.org/0000-0002-5368-1116

  • Carlos Domínguez Alcarazo. Coordinador editorial/Editorial coordinator



  • CONSEJO EDITORIAL/ADVISORS

  • Jesús Marrodán Gironés. Presidente del Consejo editorial. Presidente de USIE. Licenciado en Geografía e Historia Universidad de Zaragoza. Master en Didáctica de las Ciencias Sociales Universidad de Valencia. Postgrado en UNED, Universidad de Valencia, en Universidad Politécnica de Valencia, UIMP y en Universidad Católica de Valencia. Docencia Máster de Formación del Profesorado de Universidad Católica de Ávila (Grado de Educación Primaria), Título de Experto Universitario en Inspección y Supervisión educativa Universidad Camilo José Cela. Inspector de educación. Castilla-León. España.

  • Jesús Marrodán Gironés. President of the Editorial Board. President of USIE. Graduate in Geography and History, University of Zaragoza. Master's Degree in Didactics of Social Sciences, University of Valencia. Postgraduate studies at UNED, University of Valencia, Polytechnic University of Valencia, UIMP and Catholic University of Valencia. Teaching in the master’s degree (Teacher Training), the Catholic University of Avila, in the Degree in Primary Education at the Catholic University of Valencia and in the University Expert Degree in Educational Inspection and Supervision at the Camilo José Cela University. Education Inspector. Castilla-León. Spain.

  • Laura del Castillo Blanco. Doctora en Filosofía y Letras por Universidad de Extremadura, Cáceres (España). Licenciada en Filosofía y Letras (Filología Anglo-germánica) Universidad de Extremadura. Inspectora de educación. Coordinación de diversos Proyectos Erasmus+ internacionales sobre temas educativos (actualmente: Project KA201-IE01-2020-066074" Intercultural. Community Evaluation and Planning&quot). Extremadura. España. https://orcid.org/0000-0003-0782-2931

  • Laura del Castillo Blanco. PhD in Philosophy and Letters, University of Extremadura, Cáceres (Spain). Degree in Philosophy and Letters (Anglo-Germanic Philology) Universidad de Extremadura.. Education Inspector, Extremadura. Coordinator of several international Erasmus+ Projects on educational issues (currently: Project KA201-IE01-2020-066074" Intercultural. Community Evaluation and Planning&quot). Extremadura. España. https://orcid.org/0000-0003-0782-2931

  • Alberto Natal Delgado. Maestro especialidad Educación Musical y Licenciado en Historia y Ciencias de la Música. Funcionario Cuerpo de Maestros y Cuerpo de Inspectores de Educación. Docente en todas las etapas de la enseñanza no universitaria, centros públicos y privados. Asesor y director de Centro de Formación del Profesorado. Coordinador y director de proyectos sobre uso TIC´s e innovación educativa. Inspector de educación. Castilla y León. España. https://orcid.org/0000-0002-1386-951X

  • Alberto Natal Delgado. Teacher specialising in Music Education and Graduate in History and Science of Music. Civil servant in the Corps of Teachers and Corps of Education Inspectors. Teacher at all stages of non-university education, public and private centres. Adviser and director of Teacher Training Centre. Coordinator and director of projects on the use of ICT and educational innovation. Education inspector. Castilla y León. España. https://orcid.org/0000-0002-1386-951X

  • Alberto José Hontañón Talledo. Diplomado en Magisterio, Licenciado en Psicopedagogía y Máster en Innovación e Investigación en Educación, Máster en Inspección y Supervisión Educativa, Título de Experto en educación. Asesor de Educación Primaria (TIC) en Centros de Profesorado (Santander-Cantabria). Coordinador técnico docente en la Unidad Técnica de Innovación Educativa. Miembro experto en evaluación educativa del Instituto Nacional de Evaluación Educativa (Ministerio de Educación y Formación Profesional). Inspector de educación. Cantabria. España.

  • Alberto José Hontañón Talledo. Graduate in Teaching, Degree in Psychopedagogy and master’s degree in Innovation and Research in Education, Master’s degree in educational Inspection and Supervision, Expert Degree in Education. Primary Education Advisor (ICT) in Teacher Training Centres (Santander-Cantabria). Technical teaching coordinator in the Technical Unit for Educational Innovation. Expert member in educational evaluation of the National Institute for Educational Evaluation (Ministry of Education and Vocational Training). Education inspector. Cantabria. Spain.

  • Rosa García Mendive. Licenciada en Psicopedagogía (Universidad Complutense de Madrid). Maestra en Educación Primaria (Universidad Complutense de Madrid). Título de Especialista Universitario en Educación Infantil (UNED). Diploma de Especialización en Metodología de la Investigación y Técnicas Estadísticas en Ciencias de la Vida (Universidad Autónoma de Madrid. Profesora de Secundaria, especialidad de Orientación Educativa.). Inspectora de Educación. Navarra. España. https://orcid.org/0009-0004-7095-0877

  • Rosa García Mendive. Degree in Psychopedagogy (Complutense University of Madrid). Teacher in Primary Education (Complutense University of Madrid). University Specialist Degree in Early Childhood Education (UNED). Diploma of Specialisation in Research Methodology and Statistical Techniques in Life Sciences (Universidad Autónoma de Madrid). Secondary School Teacher, specialising in Educational Guidance). Education Inspector, Navarre. Spain. https://orcid.org/0009-0004-7095-0877

  • Raúl Ramírez Jiménez. Diplomado en Enseñanza General Básica, especialidad Lengua Extranjera, Universidad de Valencia. Grado en Educación Primaria, Universidad Camilo José Cela. Grado en Derecho en Universidad Internacional de la Rioja. General Business Studies with Concentration in International Trade and Commerce UCLA. Inspector de educación. Valencia. España.

  • Raúl Ramírez Jiménez. Diploma in Basic General Education, specialising in Foreign Language, University of Valencia. Degree in Primary Education, Universidad Camilo José Cela. Degree in Law, Universidad Internacional de la Rioja. General Business Studies with Concentration in International Trade and Commerce UCLA. Education Inspector. Valencia. Spain.

  • Manuela Giménez Cisneros. Ingeniero Agrónomo (UCO). Licenciada en Economía (UNED). Suficiencia Investigadora (UCO) Profesora Máster Profesorado Prácticum de Secundaria en la Universidad de Córdoba. Inspectora de educación. Andalucía. España. https://orcid.org/0009-0006-1079-8943

  • Manuela Giménez Cisneros. Agricultural Engineer (UCO). Degree in Economics (UNED). Suficiencia Investigadora (UCO). Lecturer in the Master's Degree in Teaching Practicum of Secondary Education at the University of Cordoba). Education Inspector. Andalusia. Spain. https://orcid.org/0009-0006-1079-8943











CONSEJO CIENTÍFICO/ SCIENTIFIC BOARD

EDITORES ADJUNTOS / ADJUNCT EDITORS

  • Vicente Caballero de la Torre (Comunidad de Madrid). Doctor en Filosofía por la Universidad Complutense, Profesor del Departamento de Psicología Experimental, Procesos Cognitivos y Ciencia y Logopedia de la Facultad de Psicología. Universidad Complutense de Madrid. Diversas publicaciones e investigaciones en educación, pedagogía e inspección educativa. https://orcid.org/0000-0003-2476-2133

  • Vicente Caballero de la Torre (Madrid’s Community). PhD of Philosophy from the Complutense University, Lecturer, Department of Experimental Psychology, Cognitive Processes and Science and Speech Therapy, Faculty of Psychology, Complutense University. Various publications and research in education, pedagogy and educational inspection. https://orcid.org/0000-0003-2476-2133.

  • Laura del Castillo Blanco. (Comunidad de Extremadura) Doctora en Filosofía y Letras por Universidad de Extremadura, Cáceres (España). Licenciada en Filosofía y Letras (Filología Anglo-germánica) Universidad de Extremadura. Inspectora de educación. Coordinación de Proyectos Erasmus+ internacionales sobre temas educativos (actualmente: Project KA201-IE01-2020-066074" Intercultural. Community Evaluation and Planning&quot). https://orcid.org/0000-0003-0782-2931

  • Laura del Castillo Blanco. – (Extremadura´s Community). PhD in Philosophy and Letters, University of Extremadura, Cáceres (Spain). Degree in Philosophy and Letters (Anglo-Germanic Philology) Universidad de Extremadura.. Education Inspector, Extremadura. Coordinator of several international Erasmus+ Projects on educational issues (currently: Project KA201-IE01-2020-066074" Intercultural. Community Evaluation and Planning&quot). https://orcid.org/0000-0003-0782-2931

  • Blanca A. García Yelo (Comunidad de Madrid) Licenciada en Ciencias Geológicas Doctora en Paleontología Universidad Complutense de Madrid. Ayudante doctor en el Departamento de Didáctica de la Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas de la Facultad de Educación, UCM. Centro de Formación del Profesorado de la Universidad Complutense de Madrid. Coordinadora de Prácticum I de educación Infantil. Facultad de Educación, UCM Proyecto de innovación docente, UCM. https://orcid.org/0000-0002-5813-9828

  • Blanca A. García Yelo (Madrid’s Community). Degree in Geological Sciences PhD in Palaeontology Universidad Complutense de Madrid. Assistant Doctor in the Department of Didactics of Experimental, Social and Mathematical Sciences, Faculty of Education. Teacher Training Centre of the Complutense University of Madrid. Coordinator of Practicum I of Early Childhood Education. Faculty. Teaching innovation project, Faculty of Education, UCM. Various publications and research in palaeontology, education, pedagogy, and educational inspection. UCM. https://orcid.org/0000-0002-5813-9828



















EVALUADORES CIENTÍFICOS / SCIENTIFIC ASSESSORS

NACIONALES–ESPAÑA / NATIONAL ASESSORS (reviewers) - SPAIN

  • Alexandre Camacho Prats (Islas Baleares). Maestro. Profesor de educación secundaria. Doctor en Pedagogía por la Universidad de Barcelonahttps://orcid.org/0000-0002-7718-8617

  • Alexandre Camacho Prats (Balearic Islands). Teacher. Secondary education teacher. PhD in Pedagogy from the University of Barcelona. https://orcid.org/0000-0002-7718-8617

  • Alberto Morales Latorre (Comunidad Valenciana). Inspector de educación (en excedencia). Doctor por la Universidad CEU-Cardenal Herrera Oria. Profesor de Máster de dirección de centros y del Máster de profesorado de educación de secundaria (UCH-CEU).

  • Alberto Morales Latorre (Valencian Community). Education inspector (on leave of absence). Doctorate from the CEU-Cardenal Herrera Oria University. Lecturer on the Master's Degree in School Management and the Master's Degree in Secondary Education Teaching (UCH-CEU).

  • Marcos Francisco Rodríguez Bravo (Islas Canarias). Inspector de educación. Doctor en Pedagogía por la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.

  • Marcos Francisco Rodríguez Bravo (Canary Islands). Education inspector. Doctor in Pedagogy from the University of las Palmas de Gran Canaria.

  • María José Fabre González (Comunidad de Madrid). Licenciada en Ciencias Químicas. Profesora de educación secundaria. Doctora en Químicas por la Universidad Complutense.  Experto en gestión y organización educativa (nacional e internacional)

  • María José Fabre González (Madrid’s community). Degree in Chemistry. Secondary education teacher. Doctor in Chemistry from the Complutense University of Madrid. Expert in educational management and organisation (national and international)

  • Mª José Llopis Bueno (Comunidad Valenciana). Doctora en Pedagogía. Profesora de la Facultad de Magisterio. Universidad Católica de Valencia,

  • Mª José Llopis Bueno (Valencian Community). PhD in Pedagogy. Lecturer, Faculty of Education. Catholic University of Valencia.

  • José Luis Castán Esteban (Comunidad de Aragón). Inspector de educación. Doctor en Historia. Profesor de la Universidad de Zaragoza, Facultad de Ciencias Sociales y Humanas. https://orcid.org/0000-0002-0123-8147

  • José Luis Castán Esteban (Aragón´s Community). Education inspector. PhD in History. Lecturer, Faculty of Social and Human Sciences. University of Zaragoza. https://orcid.org/0000-0002-0123-8147

  • Julio Nando Rosales (Comunidad Valenciana). Inspector de Educación. Maestro. Profesor de Secundaria (Orientación Educativa). Doctor en Ciencias de la Educación por la Universidad de Valencia. Profesor de la Facultad de Magisterio de la Universidad Católica de Valencia. Director de la revista de educación Educa Nova.

  • Julio Nando Rosales (Valencian Community). Inspector of Education. Teacher. Secondary School Teacher (Educational Guidance). Doctor in Educational Sciences from the University of Valencia. Lecturer at the Teacher Training Faculty of the Catholic University of Valencia. Director of the education journal Educa Nova.

  • Violeta Miguel Pérez (Comunidad de Castilla - La Mancha). Inspectora de educación. Doctora en Ciencias de la Educación. Profesora de la, Facultad de Educación. Universidad Camilo José Cela.

  • Violeta Miguel Pérez (Castilla - La Mancha´s Community). Education inspector. PhD in Educational Sciences. Lecturer, Faculty of Education. Camilo José Cela University.

  • Joan Mª Senent Sánchez (Comunidad Valenciana). Doctor en Ciencias de la Educación. Profesor de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Universitat de València, https://orcid.org/0000-0001-5214-7934

  • Joan Mª Senent Sánchez (Valencian Community). PhD in Educational Sciences. Lecturer, Faculty of Philosophy and Educational Sciences. University of Valencia. https://orcid.org/0000-0001-5214-7934

  • Jorge Paredes Giménez (Comunidad Valenciana). Maestro. Director de CEIP. Doctor en Ciencias de la Educación por la Universidad CEU Cardenal Herrera de Valencia. https://orcid.org/0000-0002-8519-1816

  • Jorge Paredes Giménez (Valencian Community). Teacher. Director of CEIP. Doctor in Education Sciences, CEU Cardenal Herrera of Valencia. https://orcid.org/0000-0002-8519-1816

  • Mónica San Juan Fernández (Comunidad de Madrid). Profesora de Educación secundaria. Doctora en Ciencias de la Educación. Profesora de la Universidad Camilo José Cela, Facultad de Educación. 

  • Mónica San Juan Fernández (Madrid’s Community). Secondary School Teacher. Doctor in Educational Sciences. Lecturer at Camilo José Cela University, Faculty of Education.

  • Juan Manuel Almohalla Burguillo (Comunidad de Madrid). Diplomado en EGB, especialidad de Ciencias. Licenciado en Historia, en Ciencias Biológicas y en Ciencias de la Educación por la Universidad Complutense de Madrid.

  • Juan Manuel Almohalla Burguillo (Madrid’s Community). Graduate in EGB, specialising in Science. Degree in History, Biological Sciences and Education Sciences from the Complutense University of Madrid.

  • José María Lozano Salinas (Comunidad de Madrid). Diplomado en Magisterio. Licenciado en Ciencias de la Educación por la Universidad Complutense de Madrid. Doctor en Educación por la Universidad Autónoma de Madrid. Licenciado en Educación por la Universidad de Gales. Suficiencia investigadora por Universidad Complutense de Madrid. Madrid. https//orcid.org/0000-0002-1605-7779

  • José María Lozano Salinas (Madrid’s Community). Graduate in Education. Degree in Education Sciences from the Complutense University of Madrid. PhD in Education from the Universidad Autónoma de Madrid. Bachelor's degree in Education from the University of Wales. Research proficiency by the Complutense University of Madrid. https://orcid.org/0000-0002-1605-7779

  • -Javier M. Valle (Comunidad de Madrid). Doctor en Ciencias de la Educación. Premio Extraordinario de Doctorado. I Premio Nacional de Tesis Doctorales en Educación Comparada “Pedro Rosello”. Profesor Titular de la UAM. Director del Grupo de Investigación Reconocido de la UAM sobre “Políticas Educativas Supranacionales”. Asesor externo de EURYDICE. Miembro de TEAM-EUROPE. https://orcid.org/0000-0003-0146-3229

  • Javier M. Valle (Madrid´s Community). PhD in Educational Sciences. Extraordinary Doctorate Award. I Premio Nacional de Tesis Doctorales en Educación Comparada “Pedro Rosello”. Lecturer at the UAM. Director of the UAM Recognised Research Group on “Supranational Educational Policies”. External advisor to EURYDICE. Member of TEAM-EUROPE. https://orcid.org/0000-0003-0146-3229

  • Estefanía Monforte García (Comunidad de Aragón). Doctora en Ciencias de la Educación. Experta en Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Departamento de Ciencias de la Educación, Facultad de Ciencias de la Educación (Campus de Teruel Universidad de Zaragoza). https://orcid.org/0000-0003-1576-6749

  • Estefanía Monforte García (Aragón´s Community). PhD in Educational Sciences. Expert in Research Methods and Diagnosis in Education. Department of Educational Sciences, Faculty of Educational Sciences (Teruel Campus, University of Zaragoza). https://orcid.org/0000-0003-1576-6749

  • Enrique Ortiz Aguirre. (Comunidad de Madrid) Catedrático de Secundaria, especialidad de Lengua Castellana y Literatura. Doctor de Lengua española y sus Literaturas por la Universidad Complutense de Madrid (UCM). España. D.E.A. en Literatura hispanoamericana. Profesor Asociado en la UCM (Facultad de Ciencias de la Educación): Didáctica de la Lengua y de la Literatura. Jefe de Departamento en IES de la Comunidad de Madrid. https://orcid.org/0000-0002-0650-2664

  • Enrique Ortiz Aguirre. (Madrid´s Community) Professor of Secondary Education, specializing in Spanish Language and Literature. D. in Spanish Language and Literature from the Complutense University of Madrid (UCM). Spain. D.E.A. in Spanish-American Literature. Associate Professor at the UCM (Faculty of Education Sciences): Didactics of Language and Literature. Head of Department in IES of the Community of Madrid. https://orcid.org/0000-0002-0650-2664

  • -Natalia Archilla Herrero. (Comunidad de Madrid). Diplomada en Magisterio, lengua extranjera inglés, UCM. Licenciada en Psicopedagogía, Universidad Camilo José Cela, Madrid. Máster en Enseñanza Inglés como Lengua Extranjera. Profesora de Educación Secundaria: (Orientación Educativa). Experta Internacionalización de centros y servicios educativos y en Supervisión de Programas Lingüísticos, Vocacionales y Pre-Universitarios en Inglaterra, Francia, Estados Unidos y Canadá. Miembro del Panel de Evaluadores y Expertos del SEPIE. Inspectora de Educación. https://orcid.org/0000-0002-0783-8995

  • -Natalia Archilla Herrero. (Madrid´s Community). Bachelor’s degree in teaching (English speciality), Complutense University, Madrid. Bachelor’s degree in Psychopedagogy, Camilo José Cela University, Madrid. Official Master's Degree in Teaching English as a Foreign Language. Teaching Through English in Bilingual Schools, Alcalá de Henares University, Madrid. Primary teacher, English as a foreign language, CLIL, and Special Needs speciality. High school teacher (Educational Counselling). Expert in Internationalisation of educational centres and services through coordination. Expert in Supervision of Linguistic, Vocational and Pre-University Programmes in England, France and the United States and Canada. Member of SEPIE board of Evaluators and Experts. Education Inspector https://orcid.org/0000-0002-0783-8995

  • Gabriel Pinto Cañón. Doctor en Ciencias Químicas (Universidad
    Complutense de Madrid), Catedrático de Universidad de Ingeniería
    Química Universidad Politécnica de Madrid. Miembro de varias
    sociedades científicas. Actividad investigadora en
    preparación y caracterización de nuevos materiales. Experto en temas de
    didáctica, historia y divulgación en el ámbito STEM. Numerosos artículos en revistas especializadas. https://orcid.org/0000-0002-8961-7255

  • Gabriel Pinto Cañón. PhD in Chemical Sciences (Universidad Complutense de Complutense de Madrid), Professor of Chemical Engineering University Engineering, Universidad Politécnica de Madrid. Member of several scientific societies. Research activity in preparation and characterization of new materials. Expert in didactics, history and didactics, history and popularization in the STEM field. Numerous articles in specialized journals. https://orcid.org/0000-0002-8961-7255



INTERNACIONALES / INTERNATIONAL ASESSORS

  • David Samore.. Cruz de oficial de la Orden de Isabel la Católica. Bachiller en letras y máster universitario por la Universidad de Iowa (EE. UU.). Especialista y doctor en educación por la Universidad Atlántica de Florida (EE. UU.). Graduado por la Universidad de Salamanca (España) y por la Universidad de Arizona (EE. UU.) EEUU.

  • David Samore. Officer’s Cross of the Order of Isabella the Catholic. BA & MA, by University of Iowa (USA). Ed.S. & Ed.D., by Florida Atlantic University (USA). Graduate courses in University of Salamanca (Spain) and University of Arizona (USA). .EEUU.

  • Jeremy Andrew Carter. Licenciado en Humanidades (Educación), Universidad de Hull, Reino Unido. Certificación Internacional de Liderazgo Escolar. Certificación de director de Primaria y Secundaria, Commonwealth de Pennsylvania. Máster en Educación, Escuela Superior de Educación de Nueva Jersey. Director de colegio internacional. Consultor del Programa del Diploma del Bachillerato Internacional. Inglaterra.

  • Jeremy Andrew Carter Bachelor of Arts (Education), University of Hull, UK. International School Leadership Certification. Elementary and Secondary Principal Certification, Commonwealth of Pennsylvania. Master of Education, College of New Jersey School of Education. International School Principal. International Baccalaureate Diploma Programmer Consultant-. England

  • Martin Brown. Licenciado en Ciencias y en Educación.Universidad de Maynooth. Máster-doctorado Universidad Ciudad de Dublín. Director de la Escuela de Política y Práctica, codirector del Centro de Evaluación, Calidad e Inspección (EQI) del Instituto de Educación de la DCU. Miembro del Centre for Culturally Responsive Evaluation and Assessment de la Universidad de Illinois en Urbana Champaign, Irlanda en Irlanda del Norte, Europa y Oriente Medio. Comisión Europea, Dept. of Education and Skills (Irlanda), State Education Development Agency (Letonia) y Gobierno de los Emiratos Árabes Unidos. Irlanda. https://orcid.org/0000-0002-5436-354X

  • Martín Brown B.Sc and H.Ed from NUI Maynooth and an M.Sc and PhD from Dublin City University, Head of School School of Policy and Practice, Co-Director, the Centre for Evaluation, Quality and Inspection (EQI) DCU Institute of Education. Member of the Centre for Culturally Responsive Evaluation and Assessment at the University of Illinois at Urbana Champaign in Ireland, Northern Ireland, Europe and the Middle East. The European Commission, Dept. of Education and Skills (Ireland), the State Education Development Agency (Latvia) and the United Arab Emirates government. Ireland https://orcid.org/0000-0002-5436-354X.

  • Peter Paul Buttigies. Licenciado en Filosofía y Letras por la Universidad de Malta. Profesor y Orientador. Tutor de la Universidad de Malta, Departamento de Inclusión y Acceso al Aprendizaje. Experto en proyectos Europeos Erasmus +. Malta

  • Peter Paul Buttigies Bachelor of Arts, University of Malta. General Teacher. School Counsellor. Tutor at University of Malta, Department for Inclusion and Access to Learning. Expert in European Erasmus+ projects. Malta.

  • Peter Awe. Licenciado y Máster en Biología y Química por la Universidad de Humboldt, Berlin. Director de Colegio Montessori de Wittenberge. Miembro de la Junta Directiva de Montessori Landesverband Berlin Brandenburg. Experto en proyectos Europeos Erasmus +. Alemania.

  • Peter Awe. Bachelor and Master in Biology and Chemistry, University of Humboldt, Berlin. Headmaster in Montessori School Wittenberge. Member of the board of Montessori Landesverband Berlin Brandenburg. Expert in European Erasmus+ projects. Germany

  • Simten Osken. Licenciada en Psicología, Universidad de Estambul. Terapia familiar y de pareja, IFTI (Instituto de Terapia Familiar y de Pareja). Cursos de posgrado en Psicología-Educación Continua en la Universidad Ryerson, Escuela Chang, Toronto, Canadá. Certificado para el Programa de Intervención en Austimo (Análisis de Conducta Aplicado), Centro de Autismo de Ginebra, Toronto. Orientadora de Educación Infantil, Primaria y Secundaria en Estambul. Asistente de Educación Infantil en Toronto. Coordinadora de Proyectos Erasmus +. Turquía

  • Simten Osken. Bachelor’s degree in Psychology, University of Istanbul. Family and Couple Therapy, IFTI (Family and Couple Therapy Institute). Graduate courses in Psychology-Continuing Education at Ryerson University, Chang School, Toronto, Canada.  Certificate for Autism Intervener programme (ABA Applied Behaviour Analysis), Geneva Autism Centre, Toronto. Psychological Counselor in kindergarden, primary and middle schools in Istanbul. Early childhood education assistant in Toronto. Erasmus + project Coordinator. Turkey

  • John Murray. Licenciado en Música, Universidad de Hull, Reino Unido. Certificado de Postgrado en Educación, Endsleigh RC College, Hull, Reino Unido. Profesor de primaria y secundaria. Director de centros educativos. Coordinador de Proyectos Erasmus +. Escritor. Consultor independiente en gestión escolar y artes escénicas (desde el norte de Europa hasta el sudeste asiático). Inglaterra.

  • John Murray. Bachelor of Music, University of Hull, UK. Post Graduate Certificate of Education, Endsleigh RC College, Hull, UK. Primary and middle school teacher. Headmaster. Erasmus + project Coordinator. Writer. Independent consultant in school management and performing arts (covering from Northern Europe to South East Asia). England.

  • Ruth Murray. HNC en Ciencias Médicas de Laboratorio, BSC Hons Biología Aplicada Universidad de Humberside, Reino Unido. Certificado de Postgrado en Educación (PGCE - Enseñanza Primaria, especialidad de Ciencias) Universidad de Hull, Reino Unido. NPQH - Dirección - National College of Leadership. Científico de laboratorio médico. Profesora de primaria. Directora de escuela (13 años de experiencia). Inglaterra.

  • Ruth Murray. HNC in Medical Laboratory Sciences, BSC Hons Applied Biology University of Humberside, UK. Post Graduate Certificate in Education (PGCE – Primary Teaching, specialism Science) University of Hull, UK. NPQH – Headship – National College of Leadership. Medical Laboratory Scientist. Primary teacher. Headteacher (13 years experience). England.

  • Simona Lesnjak Licenciada y Máster en Filosofía e Historia en la Facultad de Letras de Liubliana. Profesora de primaria y secundaria de Historia, Ética y Filosofía. Experiencia en proyectos Europeos Erasmus +. Eslovenia

  • Simona Lesnjiak. Bachelor and Master in Philosophy and History, Faculty of Arts Ljubljana, Slovenia. History, Ethics and Philosophy primary and middle school teacher. Experience in European Erasmus + projects.Slovenia.

  • Funda Nayir. teacher proffession Assoc. Prof of Educational Management at Pamukkale University in Turkiye. Expertise in culturally responsive education. Researcher in Dublin City University for 3 months. Publicaciones en the fields of organizational behaviour, teacher training, culturally responsive education, inclusive education, school management, both qualitative and quantitative studies. Co-PI on the Erasmus + project ‘Aiding Culturally Responsive Assessment in School’ (Project number: 2016-1-IE01-KA201-016889) and co-PI on the Erasmus+ Project “Inter-Cultural Community Evaluation and Planning). Supervises Masters and PhD students in the Educational management. Turquía.

  • Funda Nayir teacher profession. Assoc. Prof of Educational Management at Pamukkale University in Turkiye. Research in educational management and supervision and teacher training. She also has expertise in culturally responsive education. She was a visiting researcher in Dublin City University for 3 months. She has published in the fields of organizational behaviour, teacher training, culturally responsive education, inclusive education, school management, both qualitative and quantitative studies. She was co-PI on the Erasmus + project ‘Aiding Culturally Responsive Assessment in School’ (Project number: 2016-1-IE01-KA201-016889) and now co-PI on the Erasmus+ Project “Inter-Cultural Community Evaluation and Planning). She supervises Masters and PhD students in the Educational management.Turkey.

  • Laura Martin. Licenciada en Psicología por la Universidad de Hull, Reino Unido. Certificado de Postgrado en Educación (PGCE Sector Primario). Máster en Educación Inclusiva, Med-Universidad de Hull, Reino Unido. Premio Nacional de Coordinador de Necesidades Educativas Especiales, NASENCo-Bath Spa University, Reino Unido. Profesora titular de la licenciatura (Hons) en Educación, Inclusión Social, Universidad de Hull, Reino Unido. Directora adjunta de centros educativos (6 años en el sector de la educación primaria). Directora de centros educativos (2 años en el sector de la educación primaria). Inglaterra.

  • Laura Martin. Bachelor of Science Degree in Psychology, University of Hull, UK. Post Graduate Certificate in Education (PGCE Primary Sector). Master’s in Inclusive Education, Med-University of Hull, UK. National Award for Special Educational Needs Coordinator, NASENCo-Bath Spa University, UK. Seminal Lecturer in BA (Hons) Education, Social Inclusion, University of Hull, UK. Deputy Headteacher (6 years Primary Sector). Head of School (2 years Primary Sector). England

  • Sinikka Ruohonen . Doctorado en Educación, Universidad de Joensuu, Finlandia. Máster en Ciencias de la Educación, Universidad de Joensuu, Finlandia. Profesora Emérita, Universidad de Ciencias Aplicadas del Sureste de Finlandia, Cultura, Xamk y Kyamk. Especialista en la enseñanza de métodos de investigación y en la evaluación de las tesis finales de los estudiantes de diseño de moda y vestuario. Profesora de diseño de moda en la Universidad Abierta de Joensuu y en el nivel secundario de Petäjävesi y Sastamala. Finlandia

  • Sinikka Ruohonen PhD (Education) Doctor of Philosophy (Education), University of Joensuu, Finland.Master’s Degree in Educational Sciences, University of Joensuu, Finland. Emerita Principal Lecturer, South-Eastern Finland University of Applied Sciences, Culture, Xamk and Kyamk. Specialist in teaching research methods and evaluate the final theses of Fashion and Costume design students. Teacher of fashion design in open college in Joensuu and on secondary level in Petäjävesi and Sastamala. Finland.



COMITÉ TERRITORIALES/TERRITORIAL COLLABORATORS

- Francisco Miguel García Rodríguez (Castilla y León). Inspector de educación. Doctor en Historia de la Educación por Universidad de Salamanca.

- Francisco Miguel García Rodríguez (Castilla y León). Education inspector. PhD in History of Education from the University of Salamanca.

- Miguel Ángel Tirado Ramos. (Islas Baleares). Inspector de educación.

- Miguel Ángel Tirado Ramos. (Balearic Islands). Education inspector.

- Miguel Ángel Negrín Medina (Islas Canarias). Inspector de educación. Doctor en Edafología y Geología por la Universidad de La Laguna. 

- Miguel Ángel Negrín Medina (Canary Islands). Education inspector. PhD in Edaphology and Geology from the University of La Laguna.

- Francisco Javier Fernández Franco (Andalucía). Inspector de educación.

- Francisco Javier Fernández Franco (Andalucía). Education inspector.

- Luís Hernández Estopañán (Aragón). Inspector de educación. Doctor en Ciencias de la Educación por la Universidad de Zaragoza.

- Luís Hernández Estopañán (Aragón). Education inspector. PhD in Education Sciences from the University of Zaragoza.

- Rosalía Pérez Olivares (Murcia). Inspectora de educación. 

- Rosalía Pérez Olivares (Murcia). Education inspector. 

- Adrián Fernández (Galicia). Inspector de educación.

- Adrián Fernández (Galicia). Education inspector.

- Mª Pilar González Ortega (Comunidad de Madrid). Inspector de educación. 

- Mª Pilar González Ortega (Madrid). Education inspector.

-Inmaculada B. Murgui Muñoz (Comunidad Valenciana). Inspectora de educación

-Inmaculada B. Murgui Muñoz (Valencian Community). Education inspector.

-Ignacio Martínez Arrue. (Comunidad Valenciana). Inspector de educación

-Ignacio Martínez Arrue (Valencian Community). Education inspector.

 

ASISTENTES EDITORIALES/EDITORIAL ASSISTANTS

- Beatriz M. Verdeguer. Traducción y corrección de textos. (elocutiotraducciones@gmail.com)

- Beatriz M. Verdeguer. Translation and proofreading (elocutiotraducciones@gmail.com).

- Sergio D. Loeda. Edición y maquetación (sergiodloeda@hotmail.com).

- Sergio D. Loeda. Editing and layout (sergiodloeda@hotmail.com).