DENDE GALICIA
CINCO INSPECTORES DE EDUCACIÓN ANALIZAN CINCO ASPECTOS DE LA LOMLOE
Coordinadora Yolanda Cadórniga Díaz: Inspectora de Educación. Ourense.
Coordinador José Fernández Fernández: Inspector de Educación. Ourense.
José Pedro Morais Gallego: Inspector de Educación. Ourense
José María Alén de la Torre: Inspector de Educación. Pontevedra
Santiago Sobrino Josenje: Inspector de Educación. Ferrol
Resumen
Cada uno de los autores, inspectores de educación, esboza un análisis crítico de un aspecto concreto del sistema educativo en el que incide la recién aprobada LOMLOE, con la intención de ofrecer una visión técnica, dejando planteada la cuestión al avisado y desocupado lector.
Palabras clave: LOMLOE, valoración técnica, comparación de leyes, análisis jurídico, reforma educativa, pacto educativo, evaluaciones individualizadas, bachillerato, promoción, evaluación, calidad educativa, fracaso escolar, dirección de centros docentes.
Resumo
Cada un dos autores, inspectores de educación, esboza unha análise crítica dun aspecto concreto do sistema educativo no que incide a recentemente aprobada LOMLOE, coa intención de ofrecer unha visión técnica, deixando exposta a cuestión ao avisado e desocupado lector.
Palabras chave: LOMLOE, valoración técnica, comparación de leis, análise xurídica, reforma educativa, pacto educativo, avaliacións individualizadas, bacharelato, promoción, avaliación, calidade educativa, fracaso escolar, dirección de centros docentes.
LA AUTONOMÍA ESCOLAR COMO ELEMENTO VERTEBRADOR DE LOS REGLAMENTOS ORGÁNICOS DE CENTRO (ROC)
Manuel Enrique Prado Cueva
Inspector de Educación.
Inspección Educativa de Galicia (Pontevedra, Vigo).
Resumen
En este trabajo se hace un repaso de las formas normativas que presentan, en nuestro Estado autonómico, los contenidos que comprenden los reglamentos orgánicos de centro (ROC) y se analiza el lugar que ocupa un ROC en el sistema de fuentes del derecho. Se explica la importancia de la autonomía escolar como elemento vertebrador a tener presente para confeccionar o modificar un ROC al tiempo que se analiza la pérdida de autonomía del director del centro en la actual LOMLOE frente a la LOMCE.
Palabras clave: Organización y dirección de las instituciones educativas, políticas educativas, marco legal educativo, leyes autonómicas de educación, leyes orgánicas de educación, derecho de la organización.
Resumo
Neste traballo faise un repaso das formas normativas que presentan, no noso Estado autonómico, os contidos que comprenden os regulamentos orgánicos de centro (ROC) e analízase o lugar que ocupa un ROC no sistema de fontes do dereito. Explícase a importancia da autonomía escolar como elemento vertebrador a ter presente para confeccionar ou modificar un ROC á vez que se analiza a perda de autonomía do director do centro na actual LOMLOE fronte á LOMCE.
Palabras chave: Organización e dirección das institucións educativas, políticas educativas, marco legal educativo, leis autonómicas de educación, leis orgánicas de educación, dereito da organización.
Podes pulsar na seguinte ligazón para acceder ao enlace do documento sobre a LOMLOE, que inclúe un apartado específico sobre a inspección de educación, exposto no marco do I Encontro Virtual da Inspección de Educación realizado no mes de novembro de 2020. O documento, elaborado por Rosa González-Calero e Jesús Marrodán, foi asumido polo Comité Executivo Estatal. https://usie.es/lomloe-analisis-del-texto-aprobado-por-el-congreso/
LOMLOE
LOMLOE: Disposición Final Sexta. Entrada en vigor: A presente lei entrará en vigor aos vinte días da súa publicación no BOE.
Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. https://www.boe.es/boe/dias/2020/12/30/pdfs/BOE-A-2020-17264.pdf
PROCESO LEXISLATIVO DA LOMLOE
24 de novembro. Ditame da Comisión e escritos de mantemento de emendas para o seu defensa no Pleno. http://www.congreso.es/public_oficiales/L14/CONG/BOCG/A/BOCG-14-A-7-4.PDF
20 de outubro. Emendas e índice de emendas ao articulado: http://www.congreso.es/public_oficiales/L14/CONG/BOCG/A/BOCG-14-A-7-2.PDF
13 de marzo. Proxecto de Lei Orgánica pola que se modifica a Lei Orgánica
2/2006, de 3 de maio, de Educación: http://www.congreso.es/public_oficiales/L14/CONG/BOCG/A/BOCG-14-A-7-1.PDF